De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

mondpijpen

• Anthony Chiarito
  • onderwerp Auteur
Meer
03 augustus 2018 07: 12 #1728 by Anthony Chiarito
mondpijpen werd gemaakt door Anthony Chiarito
Ik speel al 48 jaar hoorn en speel de afgelopen 35 jaar dezelfde King Eroica. Ik heb nog nooit aanpassingen gedaan, maar ben bezig met het onderzoeken van een nieuwe leadpipe en zou elke input op prijs stellen! Bedankt!

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Meer
05 augustus 2018 11: 37 - 05 augustus 2018 11: 40 #1729 by Chris Crawley
Beantwoord door Chris Crawley over onderwerp mondpijpen
Zo veel van hoornontwerp is een balans of compromis tussen elkaar uitsluitende problemen. Tenzij je aanneemt dat de ontwerpers van de standaard King Eroica leadpipe incompetent waren (of tenzij je originele leadpipe is beschadigd), is wat je al hebt op zijn minst een redelijk werkend compromis dat de hoorn waarschijnlijk de beste allround prestaties zal geven.

Een aangepaste pijp kan bijvoorbeeld het bovenste register van een hoorn benadrukken, wat een betere "slotting" of helderheid geeft, maar het zal tegelijkertijd slechter zijn in, laten we zeggen, de respons van het lagere register. Als je vooral hogere partijen speelt, kan dat een troef zijn.

Verwacht echter niet dat er een magische allround verbetering zal zijn met een aangepaste leadpipe. Om er zeker van te zijn dat je het beste uit je huidige set-up haalt, moet je controleren of je huidige leadpipe helemaal schoon is (gebruik een reinigingsslang) en ook je mondstuk. Misschien ook eens kijken of de rest van de binnenkant van de claxon schoon is.