De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

mondpijpen

• Anthony Chiarito
  • onderwerp Auteur
Meer
03 augustus 2018 07: 12 #1728 by Anthony Chiarito
mondpijpen werd gemaakt door Anthony Chiarito
Ik speel al 48 jaar hoorn en speel de afgelopen 35 jaar dezelfde King Eroica. Ik heb nog nooit aanpassingen gedaan, maar ben bezig met het onderzoeken van een nieuwe leadpipe en zou elke input op prijs stellen! Bedankt!

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Meer
05 augustus 2018 11: 37 - 05 augustus 2018 11: 40 #1729 by Chris Crawley
Beantwoord door Chris Crawley over onderwerp mondpijpen
Zo veel van hoornontwerp is een balans of compromis tussen elkaar uitsluitende problemen. Tenzij je aanneemt dat de ontwerpers van de standaard King Eroica leadpipe incompetent waren (of tenzij je originele leadpipe is beschadigd), is wat je al hebt op zijn minst een redelijk werkend compromis dat de hoorn waarschijnlijk de beste allround prestaties zal geven.

Een aangepaste pijp kan bijvoorbeeld het bovenste register van een hoorn benadrukken, wat een betere "slotting" of helderheid geeft, maar het zal tegelijkertijd slechter zijn in, laten we zeggen, de respons van het lagere register. Als je vooral hogere partijen speelt, kan dat een troef zijn.

Verwacht echter niet dat er een magische allround verbetering zal zijn met een aangepaste leadpipe. Om er zeker van te zijn dat je het beste uit je huidige set-up haalt, moet je controleren of je huidige leadpipe helemaal schoon is (gebruik een reinigingsslang) en ook je mondstuk. Misschien ook eens kijken of de rest van de binnenkant van de claxon schoon is.

Als u besluit om door te gaan, bespreek dan grondig met de door u gekozen ontwerper en ontdek wat de aangepaste leadpipe precies zal doen.

Ik heb ooit als experiment een custom leadpipe op een Conn 28D laten monteren. Het verbeterde het register boven de notenbalk merkbaar; noten waren duidelijker gedefinieerd en beter gestemd - vroeger waren ze een beetje vlak geweest. Omdat ik destijds hoge partijen speelde, heb ik de aangepaste pijp gehouden. Het lagere register was echter iets minder resonerend en krachtig. Toen ik het instrument verkocht, verkocht ik het met beide pijpen.
Laatst bewerkt: 05 aug. 2018 11:40 door Chris Crawley.

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.412 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok