De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Alexander 107 "A" klep?

• George Lawler
  • onderwerp Auteur
Meer
04 december 2018 12: 38 #1748 by George Lawler
Alexander 107 "A" klep? werd gemaakt door George Lawler
Hallo,

Ik heb onlangs een Alexander 107 (gebruikte) hoorn.

Het heeft een afsluiter die uit twee delen bestaat. Ik heb gelezen dat het verwijderen van het verlengstuk de hoorn in "A" zal plaatsen.

Ik speel al vele jaren op een Conn 8D, dus hoorn in F of Bes is wat ik begrijp. Ik heb geen idee hoe of waarom ik een A-hoorn moet gebruiken.

Ik heb een auto-ongeluk gehad en kan al meer dan 20 jaar geen claxon vasthouden. Drie jaar geleden kon ik weer spelen. De comeback gaat aardig mee. De 107 is makkelijk vast te houden en vraagt ​​minder inspanning dan de Conn... maar die hoorn is een raadsel.

Is er een grepentabel voor beschikbaar? Wanneer/waarom zou je een hoorn in A willen spelen? Alle informatie over hoe/wanneer de A-hoorn het beste kan worden gebruikt, is van harte welkom!

Dank je,
George Lawler
(Amateurhoornist worstelt met een comeback.)

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Meer
08 december 2018 12: 29 #1750 by Dan Phillips
Beantwoord door Dan Phillips over onderwerp Alexander 107 "A" klep?
Het belangrijkste gebruik ervan is om delen voor hoorn in E te kunnen lezen zonder te transponeren. Het kan ook sommige andere transposities gemakkelijker maken, bijvoorbeeld hoorn in H lezen als hoorn in C.

Meer
09 december 2018 10: 39 - 09 december 2018 10: 40 #1751 by Chris Crawley
Beantwoord door Chris Crawley over onderwerp Alexander 107 "A" klep?
Hallo George-

De A-klep kan zeer nuttig zijn op de Bb-hoorn - de enige plaats waar hij wordt gebruikt. Het zet de hoorn een halve toon lager, precies hetzelfde als je tweede ventiel. Je hebt nu veel alternatieve vingerzettingen. Als u bijvoorbeeld een onderste Bb moet spelen, kunt u ergens in de buurt komen met alle vier de kleppen ingedrukt; beter, als je weet dat je de A-klep nergens anders voor nodig hebt, is om de schuif een beetje naar buiten te trekken en de onderste Bb in harmonie te krijgen, zodat je hem niet hoeft te buigen.

Vingerzettingen voor passages met snelle veranderingen tussen C# en D halverwege de g-sleutel kunnen lastig zijn; met de A-klep kun je de C# vingeren als 1 en 2 plus A-klep en de D als 1 plus A-klep - veel gemakkelijker.

Het kan zijn dat de G# bovenaan de sleutel goed gestemd is als deze wordt gespeeld op de A-klep die er helemaal in is geduwd - als dat zo is, is het veiliger dan 2 plus 3.

Je moet zelf een beetje experimenteren.
Laatst bewerkt: 09 Dec 2018 10:40 door Chris Crawley.
De volgende gebruiker (s) zei Thank You: George Lawler

Tijd voor maken pagina: 0.379 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok