De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Articulatie en 'luchtige' geluidsproblemen

Meer
17 2011 17 juni: 05 - 17 2011 17 juni: 06 #456 by William Bard
Articulatie en 'luchtige' geluidsproblemen werd gemaakt door William Bard
Ik speel al zo'n zeven jaar hoorn, ben net afgestudeerd aan de middelbare school en ga dit najaar naar de Eastman School of Music voor een graad in Hoornuitvoering. Voordat ik echter naar boven ging en naar school ging, dacht ik echt dat ik de leden van dit bestuur om wat advies moest vragen over een kwestie (ik denk dat het een kwestie is...) die ik de laatste tijd in mijn spel opmerk.

In februari had ik een les met Rick Solis in Cleveland, en hij wees erop dat, wanneer ik articuleer, het vaak klinkt alsof de tong terugkaatst, of dat er iets gebeurt waardoor de tong niet zo duidelijk en duidelijker wordt. blabla klinkend. Ik merk dit vooral als ik luide of technisch moeilijke passages speel.

Hij en Rich King wezen me er allebei op tijdens mijn auditie voor het Cleveland Institute of Music dat het iets was waar ik de komende jaren echt aan moet werken en het moet oplossen; anders zou het grote problemen kunnen opleveren voor mijn spel. Ze zeiden dat het na verloop van tijd "hopelijk zal verdwijnen", maar ik maak me er nog steeds zorgen over.

Bovendien merk ik tijdens het spelen een extra soort gezoem in mijn geluid. Het klinkt soms zelfs heel luchtig. Ik kan er nog niet achter komen of dit mijn hoorn is die zo licht meetrilt met de toonhoogtes die ik speel, of dat dit een intern geluid is dat ik hoor terwijl de noot door mijn mond trilt en mogelijk door mijn tanden, of wat is dit in vredesnaam.

Het is duidelijk dat wanneer ik de hoorn weghaal en op het mondstuk zoem, het niet alleen het geluid van de noot is die ik hoor, maar ik kan ook de luchtstroom door het mondstuk horen bewegen. Is het mogelijk dat de plaatsing van de tong of iets anders de luchtstroom of het geluid van mijn gezoem versterkt, zodat het merkbaar wordt NAAST het geluid van de hoorn zelf?

Heeft iemand hier suggesties of advies over? Of is dit bovendien echt een probleem, of is het eigenlijk een beetje normaal? Dit is echt een raadsel voor mij en ik hoop echt om het uit te zoeken voordat het te laat is! Hartelijk bedankt.

-Willem Bard
Laatst bewerkt: 17 Jun 2011 17:06 door William Bard.

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Meer
18 2011 08 juni: 16 #457 by Ricardo Matosinhos
Beantwoord door Ricardo Matosinhos over onderwerp Re:Articulatie en 'luchtige' geluidsproblemen
Hallo Willem.
Het is vrij moeilijk om te zeggen, alleen vanuit je woorden, zonder te zien en te luisteren, wat je zegt, kan een probleem zijn of niet.
Over het gezoem op het geluid en het "kaatsen van de tong", zou kunnen komen door de plaatsing van de tong. Probeer na de aanval een noot te spelen en de tong terug te duwen. Soms, als de tong te dicht bij de lippen komt, kan er een vreemd geluid ontstaan. Om hierbij te helpen en om te controleren of dit een probleem is of niet, probeer je het tegenovergestelde te doen en duw je je tong een beetje tegen je lippen tijdens het spelen om te controleren of dit soort geluid je probeert te vermijden.
Wat betreft het luchtige geluid, dit wordt meestal veroorzaakt doordat de lippen verder uit elkaar staan. Probeer de mond een beetje te sluiten en je lippen te sluiten totdat het luchtige geluid weg is. Het doel hiervan is om je vibratie te focussen. Als u uw mond te veel sluit, wordt het geluid te scherp en vuil.

Beste wensen

Ricardo Matosinhos

Meer
24 2011 21 juni: 17 #461 by Jonathan Hurrell
Beantwoord door Jonathan Hurrell over onderwerp Re: Articulatie en 'luchtige' geluidsproblemen
Ricardo heeft gelijk over de afstand van je lippen die allerlei vreemde zoemgeluiden veroorzaakt. Het kan wat vervelend werk voor je vergen om dit uit te zoeken als dat het probleem is. Je moet gewoon het geluid maken dat je niet leuk vindt en methodisch de grootte en vorm van het diafragma veranderen totdat je een geluid krijgt dat je leuk vindt. Ik probeer mijn diafragma altijd zo rond mogelijk te houden.

Een paar andere ideeën:
Te veel druk op het mondstuk. Als je ooit kringen op je lippen krijgt, overweeg dan deze oefening: speel een enkele noot en trek de hoorn gewoon weg van je gezicht en blijf zoemen. Als je het mondstuk niet meer aanraakt, breng je de hoorn zo langzaam mogelijk terug naar je gezicht. Er zal een moment zijn dat het zoemgeluid tegelijkertijd door het instrument en recht van je lippen te horen is. Stop op dat moment met het bewegen van de hoorn en (voor de meeste mensen) zal het geluid op magische wijze alleen uit de bel van je hoorn komen. Dat is de hoeveelheid druk die nodig is om die noot op dat volume te spelen.

Als je vermoedt dat je claxon misschien zoemt, is dat vaak een lek waarbij iets is losgesoldeerd of een losse schroef of spuugventiel. Je hebt iemand anders nodig om hun oor recht op verschillende delen van de hoorn te plaatsen om te zien of ze het geluid kunnen lokaliseren terwijl je speelt.

Voor de articulatie:
Articulaties klinken natuurlijk het beste als je lucht het meeste werk doet. Oefen als oefening herhaalde noten zonder te tongen. Als je ervoor kunt zorgen dat die goed klinken, kan dat het probleem oplossen als je je tong er weer in doet.

Als je tong echt iets raars doet, probeer dan te oefenen met oordopjes in je oren. Je zult je tong dwars door je schedel kunnen horen. Dan kun je die articulaties opruimen.

Ik hoop dat dit helpt! Om de een of andere reden posten niet veel mensen op het IHS-forum, maar je zou ook kunnen proberen https://pegasus.memphis.edu/cgi-bin/mailman/listinfo/horn

Meer
26 2011 11 juni: 08 - 26 2011 11 juni: 10 #464 by William Bard
Beantwoord door William Bard over onderwerp Re: Articulatie en 'luchtige' geluidsproblemen
Hartelijk dank voor uw beide opmerkingen. Ik ga je suggesties zeker uitproberen! Oordopjes zijn een geweldig idee; daar nooit eerder aan gedacht. Ik vermoed eigenlijk dat mijn hoorn hier gedeeltelijk debet aan kan zijn, naast andere speelproblemen die ik heb gehad. Ik ga er naar laten kijken. Nogmaals bedankt!
Laatst bewerkt: 26 Jun 2011 11:10 door William Bard.

Meer
23 september 2018 12: 45 #1743 by Ye Pan
Beantwoord door Ye Pan over onderwerp Re: Articulatie en 'luchtige' geluidsproblemen
Is het nu beter geworden?

Tijd voor maken pagina: 0.444 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok