De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Articulatie en 'luchtige' geluidsproblemen

Meer
17 2011 17 juni: 05 - 17 2011 17 juni: 06 #456 by William Bard
Articulatie en 'luchtige' geluidsproblemen werd gemaakt door William Bard
Ik speel al zo'n zeven jaar hoorn, ben net afgestudeerd aan de middelbare school en ga dit najaar naar de Eastman School of Music voor een graad in Hoornuitvoering. Voordat ik echter naar boven ging en naar school ging, dacht ik echt dat ik de leden van dit bestuur om wat advies moest vragen over een kwestie (ik denk dat het een kwestie is...) die ik de laatste tijd in mijn spel opmerk.

In februari had ik een les met Rick Solis in Cleveland, en hij wees erop dat, wanneer ik articuleer, het vaak klinkt alsof de tong terugkaatst, of dat er iets gebeurt waardoor de tong niet zo duidelijk en duidelijker wordt. blabla klinkend. Ik merk dit vooral als ik luide of technisch moeilijke passages speel.

Hij en Rich King wezen me er allebei op tijdens mijn auditie voor het Cleveland Institute of Music dat het iets was waar ik de komende jaren echt aan moet werken en het moet oplossen; anders zou het grote problemen kunnen opleveren voor mijn spel. Ze zeiden dat het na verloop van tijd "hopelijk zal verdwijnen", maar ik maak me er nog steeds zorgen over.

Bovendien merk ik tijdens het spelen een extra soort gezoem in mijn geluid. Het klinkt soms zelfs heel luchtig. Ik kan er nog niet achter komen of dit mijn hoorn is die zo licht meetrilt met de toonhoogtes die ik speel, of dat dit een intern geluid is dat ik hoor terwijl de noot door mijn mond trilt en mogelijk door mijn tanden, of wat is dit in vredesnaam.